Consolidarea imaginii companiilor în social media în 4 pași

Consolidarea imaginii companiilor în social media în 4 pași Consolidarea imaginii companiilor în social media în 4 pași

Schimbările impuse de noile reglementări de protecție a datelor și scandalul recent în care a fost implicată compania Cambridge Analytica și Facebook pot pune probleme serioase brandurilor care se regăsesc pe rețelele de socializare. Expertul în social media, Desirée  Banugo, a oferit câteva sfaturi companiilor care își doresc să își consolideze imaginea în 2018 și să obțină cât mai multe conversii.

Experiența sa de peste 20 de ani în marketing internațional este cuprinsă în cursul Content writing în digital și social media, pe care îl livrează cu succes în cadrul International School of Communication și pe care îl va susține în premieră în România pe 10 iunie.

Transparență și autenticitate

Construirea și consolidarea reputației în social media sunt esențiale pentru companii în 2018. Pentru a avea credibilitate o companie trebuie să își creeze și să își mențină o imagine bună pe toate rețelele de socializare pe care se regăsește. Cu cât vor avea o comunicare mai transparentă și mai sinceră, cu atât va fi mai facil pentru branduri să își păstreze reputația și să câștige încrederea consumatorilor. ”Conform 2018 Edelman Trust Barometer, audiența are mai puțină încredere în social media, astfel că reputația este prețuită și trebuie să fie foarte bine păzită.. În principal, autenticitatea, transparența și fiabilitatea demonstrată generează atenție și încredere pentru un public suspicios”, a spus trainerul.

Intenția generală a Facebook de a reduce semnificativ conținutul public afișat urmăritorilor afectează atât ADN-ul postărilor organice, cât și a celor plătite. Expertul în social media, Desirée Banugo, consideră că brandurile trebuie să și diversifice strategia pentru a fi cât mai vizibile. ”Se așteaptă ca utilizatorii să petreacă mai puțin timp pe platformă. Este important ca brandurile să se bazeze mai puțin pe conținut distribuit în social media și să își diversifice strategia de marketing în spectrul plătit, câștigat și deținut”, a completat aceasta.

Facebook Messenger

Prezența companiilor în social media va fi afectată de schimbările recente, astfel că acestea trebuie să se adapteze continuu. Noul algoritm de afișare a conținutului pe Facebook pune multe probleme micilor companii care s-au văzut nevoite să își regândească strategia. ”Este dificil de prezis cum va fi 2018 având în vedere că impactul noului algoritm nu a fost atât de devastator precum ne așteptam. De asemenea, problemele legate de protecția datelor și intimitate vor aduce schimbări majore în prezența pe Facebook a companiilor. Brand-urile trebuie să se aștepte să plătească pentru a avea rezultate  (”pay to play”), dar trebuie să acorde importanță și Facebook Messenger-ului care deja a devenit un instrument de marketing utilizat de corporații și branduri importante”, a explicat trainerul cursului Content writing in digital și social media.

Noile reglementări GDPR și dreptul de a fi uitat

Noile reglementari ale Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) vor intra în vigoare luna viitoare și vor avea un efect semnificativ asupra modului în care funcționează afacerile. Una dintre cele mai importante schimbări va fi posibilitatea oamenilor de a cere ca anumite informații despre ei să fie șterse. Dreptul de a fi uitat înseamnă că utilizatorii pot solicita să fie șterse informații și postări pe care companiile le-au distribuit pe rețelele de socializare. În ceea ce privește modul în care noua legislație va influența prezența în social media, Desirée Banugo a precizat că: ”Facebook și-a actualizat politica de intimitate în  ianuarie pentru a se adapta regulilor Uniunii Europene care vor intra în vigoare în mai. Toate platformele deținute de companie, Instagram, Occulus și WhatsApp se vor supune acelorași reguli. Studiile online nu și-au afirmat încă o poziție în ceea ce privește regula dreptului de a fi uitat. Mai multe informații pot fi citite aici: https://newsroom.fb.com/news/2018/01/control-privacy-principles/” .

Conținut relevant și calitativ

Pentru companiile care vor să genereze cât mai multe conversii, trainerul ISOC a oferit câteva sfaturi. ”Din punctul meu de vedere, conversiile organice nu depind neapărat de caracteristicile platformei sau comportamentul audienței, ci de calitatea și relevanța conținutului furnizat de brand, precum și de experiențele sociale pozitive oferite prin gestionarea unei comunități implicate. Brandurile trebuie să fie prezente în social media zilnic și să construiască relații cu urmăritorii lor. Aceasta este cheia succesului conversiilor”. Interacțiunea cu publicul și orientarea întregii strategii de comunicare către nevoile acestuia sunt direcțiile pe care orice companie trebuie să le urmeze în 2018. Relevanța și calitatea conținutului furnizat pe rețelele de socializare vor dobândi o importanță majoră în urma schimbărilor recente.

Cursul intensiv de Content writing în digital și social media face parte dintr-un program de training internațional organizat de International School of Communication din Londra în parteneriat cu Creative Business Management. Programul se află la cea de-a patra ediție și se va desfășura la București în perioada 7 – 10 iunie 2017.

Desirée Banugo are o vastă experiență în crearea de strategii în digital și social media, pe lista sa de clienți se regăsesc nume precum Lloyds Banking Group, IBM, Yahoo!, Shell, DeBeers, Jaguar, Vodafone și British Film Institute, iar partenerii agenției includ Tequila, TMP, Wunderman & Rapp.