Topul destinatiilor de business travel pentru oamenii de afaceri din Romania

Paris, Frankfurt, Londra, New York, Tokyo și Dubai sunt orașele către care călătoresc cel mai frecvent clienții Eximtur Business.

Topul destinațiilor în 2015 este similar cu cel din 2014, iar activitatea de business travel a companiei a înregistrat în primele 5 luni ale acestui an o creștere a vânzărilor de 11,5% față de perioada similară a anului trecut.

Potrivit statisticilor interne, cele mai căutate orașe pentru cei care călătoresc în interes de afaceri în România sunt București, Cluj-Napoca, Sibiu, Iași, Timișoara și Brașov.

"Unele dintre cele mai frecventate orașe pentru deplasările în interes de serviciu sunt și în topul celor mai cerute destinații de city break în rândul clienților noștri. Constatăm un trend, nu doar la nivel național, cât și la nivel internațional, în rândul celor care călătoresc în interes de serviciu, şi anume, îmbinarea utilului cu plăcutul. Statisticile internaționale arată că față de acum cinci ani, șase din zece călători de business sunt dispuși să își aloce în plus zile de vacanță aproape fiecărei deplasări în interes de serviciu", spune Salvadora Benegui, business travel & events manager Eximtur Business.

În medie, o călătorie de afaceri este de două-trei zile în străinătate, respectiv de una-două zile în România. Pentru destinațiile îndepărtate, durata medie este de cinci zile. Există și rezervări punctuale, de mai bine de zece zile, în cazul clienților care gestionează anumite proiecte în străinătate.

În ceea ce privește preferințele de călătorie, oamenii de afaceri optează pentru hoteluri de patru și cinci stele, în străinatate, și trei sau patru stele, în țară. Facilitățile specifice de business travel puse la dispoziție de către unitățile de cazare, dar și de aeroporturi, vin în întâmpinarea celor care călătoresc în interes de serviciu, eficientizându-le deplasările și în același timp oferindu-le oportunități de networking între două zboruri sau pe durata șederii la hotel.

Studiile din industrie au arătat că unul din cinci oameni au făcut afaceri cu cineva întâlnit în timpul zborului.

”Atât în cazul deplasărilor de business travel, cât și al evenimentelor organizate de către companii, factorii de decizie optează pentru hoteluri care oferă facilități de business. Mă refer aici la conexiunea rapidă de internet, la business corner, parcare, la restaurante cu specific divers şi mai ales la săli de conferințe dotate cu echipamente tehnice performante”, spune Salvadora Benegui.

Eximtur Business este divizia de business travel și organizare de evenimente a companiei de călătorii Eximtur, având un aport de 63% la cifra de afaceri a companiei, cifră ce a înregistrat în primele 5 luni ale acestui an o valoare de 18,5 milioane de euro.

Eximtur Business a fost anul trecut cea mai performantă dintre divizii, cu o creștere a vânzărilor serviciilor asigurate clienților corporate și instituțiilor publice de peste 14%.