Romania, locul 18 in UE dupa numarul de pliante distribuite in cutiile postale

60% din consumatorii europeni preferă să primească ofertele retailerilor în cutiile poștale, mai mult decât prin orice alt canal de marketing, potrivit concluziilor stabilite de Asociația Europeana de Letterbox Marketing (ELMA), în urma unui studiu realizat de agenția britanică de cercetare de piață Toluna asupra distribuției de pliante în Europa, pe o perioadă de cinci ani (între 2010 și 2014). 

În continuare, în Olanda se primește cel mai mare număr de pliante în cutiile poștale din Europa, ajungând până la 36 de pliante primite într-o săptămână. Irlanda și România închid acest clasament, cu cel mai mic număr de pliante, două pe săptămână.

La nivel european sunt distribuite săptămânal în cutiile poștale 12 pliante. Studiul arată că, în perioada menționată, Germania a crescut numărul de materiale distribuite în cutiile poștale de la 14 la 18 pe săptămână, Croația de la 8 la 11 pe săptămână, în timp ce, în Italia, numărul acestora a scăzut de la 10 la 6 - o scădere ce reflectă presiunile economice cu care se confruntă această țară.

Analiza bugetelor și a gradului de utilizare a marketingului în cutiile poștale, în 20 de țări europene și 180 milioane de gospodării, a arătat că, de-a lungul celor cinci ani, din 2010 și până în 2014, bugetele de distribuție de pliante au crescut cu 4.8%, până la 3.84 miliarde euro, iar volumul a crescut la 110 miliarde exemplare, în ciuda recesiunii din acea perioadă și a faptului că marketingul digital a câștigat în popularitate.

În 2014, la nivel de țară, cele mai mari volume le-au înregistrat în continuare Germania (28,9 mld.), Franța (21,024 mld.), Olanda (10,9 mld.) și Italia (8,3 mld.).

România se află pe locul 18, cu 830 de milioane de pliante distribuite.
Aceste cifre ne arată cât de puțin exploatat este încă, în România, marketingul în cutiile poștale. Consumatorii sunt pregătiți și apreciază acest tip de promovare a produselor, după cum am văzut din toate studiile realizate până acum. Marele avantaj al acestui mediu este că are impact imediat în vânzări, de aceea ne așteptăm la creșteri de bugete în anii următori.”, a declarat Marian Șeitan, directorul general al grupului Mediapost Hit Mail, grup din care face parte Inbox Marketing, cea mai mare companie de distribuție de pliante din România și membră a Asociației Europene de Letterbox Marketing.

În 2014, țările nord-europene au alocat cele mai mari procente din buget campaniilor de marketing în cutiile poștale: Norvegia (7%), urmată de Finlanda (6.1%), Danemarca și Suedia (5.1%). Cele mai mici procente au fost înregistrate în Slovacia - 1%, urmată de Irlanda - 1.1%, Germania și Marea Britanie - 1.4%. În medie, procentul alocat la nivel european a fost de 2.1%. În România, 2.2% din bugetul alocat publicității se duce către campanii de marketing în cutiile poștale.

Mark Davies, Presedintele ELMA si Managing Director al Whistl Doordrop Media UK, a declarat, cu privire la rezultatele acestui studiu: „În ultimii cinci ani s-a înregistrat o schimbare fără precedent în industria marketingului, cu proliferarea canalelor și segmentarea audienței. Marketingul în cutiile poștale se utilizează de mulți ani, astfel încât lanțurile de magazine i-au putut testa eficiența ca instrument de comunicare a ofertelor. Peste 60% dintre consumatori preferă în continuare această modalitate de informare. Analiza noastră asupra pieței marketingului în cutiile poștale, din ultimii cinci ani, continuă să demonstreze eficiența acestui canal de comunicare, cu creșteri mai rapide decât mediul TV și presa scrisă.’’