Publicitatea la TVR se va vinde printr-o regie proprie

Consiliul de Administratie al Societatii Romane de Televiziune (SRTv) a decis infiintarea unei societati comerciale cu capital format 100% din active TVR care sa se ocupe de vanzarea spatiului publicitar al Televiziunii Romane.

In acest sens, Consiliul de Administratie a decis anularea procedurii de licitatie pentru achizitionarea serviciilor de gestionare si vanzare a spatiului publicitar al Televiziunii Romane si crearea unei comisii care sa pregateasca un proiect in vederea infiintarii unei regii cu capital 100% TVR.

"European Broadcasting Union (EBU) recomanda, de altfel, vanzarea spatiului de publicitate prin intermediul unei regii proprii, care sa functioneze autonom, dupa regulile pietei. Multe dintre televiziunile publice din Europa, precum cele din Italia, Austria, Germania sau Belgia, au regii proprii de vanzare a spatiului de publicitate", se spune in comunicatul TVR.

Din octombrie 2011, de vanzarea spatiului de publicitate se ocupa Directia de Marketing si Vanzari a TVR, dupa ce, pe 27 septembrie 2011, Consiliul de Administratie al TVR a decis renuntarea la contractul cu regia Splendid Media.

"TVR are de recuperat de la Splendid Media, care a gestionat vanzarea spatiului de publicitate la televiziunea publica pana in anul 2011, 29.704.563 de lei. Suma reprezinta contravaloarea facturilor fiscale, la care se adauga penalitatile, conform contractului de cesionare a gestionarii spatiului de publicitate semnat intre cele doua parti la data de 25 martie 2009", precizeaza TVR.

Potrivit sursei citate membrii CA au hotarat ca la urmatoarea sedinta, dupa analizarea unei note de fundamentare prezentate de Departamentul Sport si Directia Economica, sa decida oportunitatea achizitionarii drepturilor de difuzare pentru UEFA Champions League si Supercupa Europei pentru perioada 2012-2015.

Aceste hotarari au fost adoptate cu unanimitate de voturi.