Principalii retaileri electro-IT continuă expansiunea

Anul acesta a fost unul excelent pentru principalii retaileri electro-IT din ţară, iar revenirea pieţei le-a permis să îşi contureze strategii pe termen lung.

Piaţa electro-IT, de bunuri de folosinţă îndelungată, din România a înregistrat o creștere ușoară de 6.4% în trimestrul al doilea din 2015, ajungând astfel la valoarea de 449 de milioane de euro. Ultimul trimestru din an este şi cel mai important pentru retaileri, iar majoritatea se aşteaptă la vânzări record. Este cazul  Altex, liderul pieţei. „Cu siguranţă, unul dintre cele mai importante evenimente de anul acesta este cel de Black Friday, pentru că am pregătit ceva cu totul special pentru clienţi, în linie cu dorinţa noastră de a veni constant cu abordări noi, care să răspundă mai bine nevoilor consumatorilor”, a declarat Dan Ostahie, CEO Altex. Pentru Altex, care ţinteşte afaceri de aproximativ 450 de milioane de euro, miza este dezvoltarea conceptului de magazine Media Galaxy care totalizează în jur de 30% din vânzări. “Anul acesta, ne-am focusat foarte mult pe deschiderea de noi showroom-uri inovatoare sau reamenajarea unor spaţii deja existente pentru a oferi clienţilor o experienţă mai plăcută. Invesţiile se ridică la peste trei milioane de euro şi se traduc prin deschiderea unui nou showroom în Mega Mall București, reamenajarea magazinului din centrul comercial Felicia Iași, dezvoltarea unui nou concept pentru magazinului din complexul Tom din Constanţa şi inaugurarea, în luna noiembrie, a unui nou magazin la Timișoara”, spune Ostahie.

Orientarea către omnichannel

Antreprenorul se va baza în viitor pe o strategie omnichannel, un segment de dezvoltare spre care tinde tot retailul în prezent. “Pentru anul viitor, ne-am propus să continuăm să construim în direcţia omnichannel, pentru a asigura consumatorului o experienţă de cumpărare completă, online şi offline. Aceasta experienţă se traduce prin posibilităţi multiple de achiziţionare, integrând atât partea de magazin online, cât şi serviciile de care clienţii beneficiază în magazin, ce au rolul de a facilita procesul de achiziţie în online. De aceea dorim să continuăm să investim în magazine brick-and-mortar de dimensiuni mari, dar şi să optimizăm platforma de vânzare online”, a precizat Ostahie. Reţeaua de magazine Media Galaxy a avut o creştere de 36% a vânzărilor în primul semestru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce media de creştere a pieţei a fost de 15%. Site-ul web al Media Galaxy este accesat  în fiecare lună de peste un milion de persoane.

Start de Black Friday

La Altex şi Media Galaxy, cea mai mare sărbătoare a reducerilor a început deja. Dacă în anii trecuţi cei doi retaileri organizau reducerile în aceeaşi perioadă cu restul magazinelor, anul acesta au demarat Black Friday încă din 30 octombrie. “Pregătirile pentru Black Friday-ul de anul acesta au început de mai bine de jumătate de an pentru că venim cu o noutate şi un record pentru piaţa din România - Cel Mai Mare Black Friday Ever. Dorim să oferim clienţilor noştri o experiență mai plăcută de Black Friday, fără cozi şi alergături, de aceea le oferim anul acesta 32 de zile de reduceri substanţiale, între 30 octombrie - 30 noiembrie. În perioada aceasta, le punem la dispoziţie mai multe produse la promoţii, într-un stoc mult mai mare decât sunt obişnuiţi, de sute sau mii de articole, astfel încât să poată achiziţiona în linişte tot ce îşi doresc, a explicat Ostahie.

Flanco: Planuri pe următorii 5 ani

Un an la fel de bun a avut şi Flanco Retail, numărul doi în piaţa retailerilor electro-IT. Flanco Retail a înregistrat în primele şase luni vânzări de 345 de milioane de lei aproximativ 78 milioane euro, cu 20% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.“Am reuşit să ne păstrăm în primele 6 luni din 2015 un ritm de creştere de 20%, în contextul în care piaţa a frânat de la 11% creştere în trimestrul întâi, la circa 5-6% în trimestrul al doilea”, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO Flanco Retail. În ceea ce priveşte anul per ansamblu, Sîrbu a declarat că “a fost un an excepțional de bun pentru noi, atât la nivel de piață, cât mai ales la nivel de companie. Am mai spus-o: după mai mulți ani în care viitorul era atât de imprevizibil și depindea de atât de mulți factori încât ne permiteam predicții pe cel mult un an, anul acesta am avut în sfârșit încredere să ne facem planuri pe următorii cinci ani. Am crescut aproape constant într-un ritm dublu față de piață, am câștigat cotă de piață, ne-am îndeplinit obiectivele – semn că trebuie să fim chiar mai ambițioși când ne setăm așteptările pe viitor - și, tot anul acesta, am făcut un pas important, acela către produsele marcă proprie. Am lansat în primăvară electrocasnicele din categoriile bucătărie și curățenie, sub numele de Vision Chef și Vision Clean - produse foarte bune, fabricate în Europa -, și, de curând, produsele din categoria telecom, sub brandul Vision Touch”. În privinţa vânzărilor, cele mai populare produse în magazinele Flanco anul acesta au fost electrocasnicele mari și mici, produsele din segmentul telecom, televizoarele și notebook-urile. “Vânzările au mers foarte bine, susținute puternic și de creditul de consum pe care îl acordăm în magazine cu ajutorul partenerilor noștri financiari, dar și de investițiile în online și extinderea pe eMAG Marketplace. Ce am observat și ne bucură, este faptul că oamenii au început să se uite, într-o proporție tot mai mare, și către alte lucruri decât cele de necesitate, cum ar fi de exemplu cele din categoriile gaming, înfrumusețare etc. Vedem, cu alte cuvinte, o creștere organică a pieței”, a încheiat Sîrbu.

Extindere a magazinelor

Pentru anul viitor planurile Flanco vizează deschiderea de noi magazine şi investiţii în tehnologie și de training. “Am încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 665 milioane de lei (150 mil. euro), în creștere cu 8% față de anul precedent. Anul acesta am fost constant pe plus 20%, astfel că ne așteptăm să încheiem și anul cu același avans. Pentru anul viitor, intenționăm să continuăm să reinvestim profitul obținut, în special pe zonele de tehnologie și de training. De asemenea, ne propunem o rafinare mult mai strategică a locațiilor în care ne vom extinde, dar și o atenție sporită asupra performanței magazinelor existente”, a spus Sîrbu.

Al treilea mare jucător pe piaţa de electro-IT este Domo. Compania trece printr-o perioadă de reorganizare, la începutul lunii septembrie compania anunțând o nouă componență a echipei de management. Au fost schimbaţi directorul financiar, cel de resurse umane, directorul de marketing, directorul economic etc.

Sursa: capital.ro