Planificarea si conceptia de marketing

Planificarea si conceptia de marketing

Dupa stabilitarea obiectivelor si elaborarea strategiei, si dupa ce s-au luat deciziile privind mixul de marketing, se va alcatui, pe baza acestora elemente, o planificare concreta de marketing.

                Experienta a dovedit practic ca in acest moment pot surveni greutati neasteptate: concediul dumneavoastra este uneori mai bine planuit decat marketingul, pentru a folosi o exprimare mai colorata. Sa fiew oare cuvantul “planificare” atat de periculos incat sa-I intimideze pe unii?

                Pe de o parte, este cu singurata util, chiar si intr-o firma mica sau mijlocie, sa procedam profesionist sis a ne folosim de metodele sistematice obisnuite de planificare pe care le cunostem din stiintele economice, prilej cu care va mai indemnam o data sa cititi literature de specialitate. Pe de alta parte, lucrurile sunt foarte simple de inceput.

“Intr-un context limitat, este deseori sufficient un plan simplu. Important este sa fie systematic si complet”

Planificarea operative de marketing este concretizarea planificarii strategice de marketing.

Astfel avem:

  • A cata parte din castigul general este asigurat de produs sau serviciu?
  • Ce imagine are clientul / persoanele interesate despre produs / serviciu?
  • Cum poate fi imbunatatita atractivitatea produslului / serviciului fara costuri suplimentare?

Ce instrumente ale politicii de marketing trebuie avute in vedere?

  • Politica de produs ( Are nevoie de produs / serviciu de inovatii sau de imbunatatiri? )
  • Politica de distributie ( Exista cai de distributie noi / alternative mai ieftine? )
  • Politica de pret si de contracarare ( Trebuie modificat pretul? Ce foloase suplimentare exista déjà sau in ce mod pot fi create? )
  • Politica de comunicare ( Ce rol joaca instrumentele de comunicare separate in ansamblul instrumentelor de comunicare din mixul de marketing si ct de eficiente sunt? Cum pot fi evaluate optim elementele separate? ).              

Pot fi stabilite cooperari? Au rost acestea?

  • Cat costa fiecare masura in parte?
  • Ce termene trebuie avute in vedere?
  • Ce material trebuie procurate?

Responsabilitati:

  • Care este personalul necesar?
  • Cine raspunde de realizarea / cooperarea masurilor separate?
  • Pana cand trebuie pregatite si executate aceste masuri?

Sunt doar o parte din responsabilitati.

Dorim sa va mai dam cateva sfaturi practice:

  • Notati-va intotdeauna orice idée, de indata ce v-a venit, stabiliti un “loc pentru centralizarea ideeilor” unde sa strangeti toate aceste notite si informatiile legate de acestea.

                Asa incepe planificarea, chiar si la intreprinderile mari. Felul in care centralizati ideile depinde de stilul dumneavoastra de lucru. Poate fi vorba de o simpla mapa, biblioraft ordonat alfabetic, etc.

Orice informatie este importanta daca priveste in vreun fel activitatea dumneavoastra si contextual ei si ofera un punct de abordare.

Mai ales la nivel local, comportamentul clientele este influentat puternic de periadele de vacant  scoalara.  De asemenea insemnati-va evenimentele special din regiune, ca spre exemplu: targuri, serbari, intruniri, etc.