Paradox romanesc: Desi avem somaj de 7%, aproape 70% dintre romani spun ca este foarte greu sa se angajeze

Paradox romanesc: Desi avem somaj de 7%, aproape 70% dintre romani spun ca este foarte greu sa se angajeze

68,2% dintre romani au o perceptie negativa cu privire la posibilitatile de angajare existente in acest moment pe piata muncii, conform studiului realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research pentru Bucharest Forum. Astfel, 2 din 3 romani considera ca exista foarte putine optiuni in alegerea unui job.

Rezultatele fac parte din studiul ConfidenceIndex, ce a fost lansat in cadrul Bucharest Forum, un eveniment economic anual, la care sunt prezenti investitori straini, reprezentanti ai sectorului de business din Romania, reprezentanti ai marilor corporatii, dar si oficiali de rang inalt din administratie si Guvern.

ConfidenceIndex este un raport ce masoara gradul actual de incredere a romanilor si asteptarile lor cu privire la situatia economica, conditiile actuale de angajare pe piata muncii si situatia economica a gospodariei proprii.

Desi la nivel european Romania inregistreaza una dintre cele mai mici rate de somaj, cu o valoare medie in primele 9 luni ale anului curent de 7,1%, respondentii apreciaza, totusi, ca sunt putine locuri de munca.

Conform datelor oficiale Eurostat, raportate de Comisia Europeana, Spania a inregistrat o valoare a ratei de somaj de 24,7 %, de aproximativ 3 ori mai mare decat cea din Romania, in timp ce Germania, cu un procent de 5,6% a ratei somajului se situeaza printre tarile cu cea mai scazuta pondere a populatiei neangajate.

ConfidenceIndex arata ca mai putin de 10% dintre romani (8,9%) sunt multumiti de numarul locurilor de munca disponibile, adica mai putin de 1 din 10 respondenti.

In ceea ce priveste evolutia pietei muncii in urmatoarele 3 luni, romanii par sa fie mai optimisti: 11,2% dintre acestia apreciaza o crestere a ofertei de locuri de munca.

“Perceptia romanilor cu privire la situatia actuala a locurilor de munca reflecta in fapt o lipsa de incredere in imbunatatirea situatiei economice, in ansamblul ei. Ceea ce ne arata ConfidenceIndex este faptul ca optiunile disponibile pe piata muncii reprezinta pentru consumatori un aspect important, prin care ei evalueaza si percep viitorul tarii“, a spus Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

ConfidenceIndex este realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor s-a realizat in perioada 29 – 31 octombrie, pe un esantion de 1.200 persoane, femei si barbati, cu varsta de peste 18 ani, esantion reprezentativ la nivel national pentru mediul urban si rural. Studiul se va desfasura lunar, totalizand 14.400 de respondenti anual. Marja de eroare calculata este de +/- 2,84%.