Logan 2, atacat din toate partile. Care sunt principalii rivali

Logan 2, atacat din toate partile. Care sunt principalii rivali

Noul model Logan II, lansat in aceasta toamna la Paris, va avea concurenti de marca. Vokswagen, Skoda, Peugeot si Chevrolet sunt doar cativa dintre producatorii care au lansat sau pregatesc modele low-cost cu preturi intre 6.000 de euro si 8.000 de euro.

Detalii despre noul Logan aflati de aici.

Poate cel mai interesant “rival” cel putin pe piata romaneasca  este noul model Skoda Rapid. Rapid vine sa ocupe locul lasat liber de vechiul Fabia Sedan si se prefigureaza ca posibilul inlocuitor al modelului de succes Octavia Tour lansat in anul 2004 si vandut pana in prezent in aproape 1,5 milioane de unitati.  

Masina, lansata oficial la Salonul Auto de la Paris din septembrie, va ajunge pana la finele anului si pe piata locala . Rapid va avea un pret de baza sub 12.000 de euro.  

Avand in vedere faptul ca Octavia a fost printre cele mai bine vandute masini straine din Romania, este posibil ca noul model sa aiba un real succes. Asta mai cu seama ca, la fel ca la Logan, spatiul este principalul atu al noii masini. Skoda Rapid are 4,48 metri lungime si 1,7 metri latime. Si portbagajul va fi unul foarte mare.    

DailyBusiness Video: Skoda Rapid



La capitolul design, s-a mers pe sobritate, modelul aducand noi faruri si o grila a radiatorului. In ceea ce priveste motorizarile, Rapid vine cu 6 variante de propulsoare: patru motoare pe benzina, printre care 1.2 aspirat in 3 cilindri, capabil de producerea a 74 CP, 1.2 cu 85 sau 103 CP si de un 1.4 in 4 cilindri, motor ce produce 121 CP, dar si doua propulsoare pe motorina 1.6 TDI CR capabile de 104 si respectiv 89 CP.   Noua Skoda Rapid poate beneficia de aer conditionat, computer de bord, volan din piele, jante de aliaj de 15 inci si oglinzi si manere in culoarea caroseriei.

Volkswagen la 6.000 de euro?  

Si Volkswagen intentioneaza sa atace Loganul cu numai putin de trei modele din 2015, cu preturi intre 6.000 de euro si 8.000 de euro, scrie revista germana Auto Bild.    

Pietele cele mai importante pentru noul brand ieftin al Volkswagen ar fi China, India si Rusia, dar masinile ar urma sa fie vandute si in Romania, scrie Auto Bild intr-un articol intitulat "Volkswagen ataca Dacia: Noul brand low-cost din Wolfsburg".

 Seful de vanzari al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, in septembrie, la Salonul Auto de la Paris, ca grupul analizeaza variante pentru a intra pe segmentul masinilor cu pret redus, dar a adaugat ca nu s-a luat nicio decizie.   "Daca Volkswagen ar introduce pe piata un model de 6.000 de euro, atunci ar fi o masina a poporului, chiar daca sub un alt nume. Adevarul este, insa, ca am mai auzit asta. In octombrie 2006, Auto Bild a scris despre planurile Volkswagen de a construi o noua masina de mici dimensiuni. Surse din grup au declarat atunci ca pretul de vanzare pentru acea masina urma sa fie de 5.000-6.000 de euro. Aceasta a fost lansata mai tarziu ca modelul Up, care acum costa cel putin 9.975 de euro", potrivit revistei germane.  

Chevrolet prezinta noul Aveo Sedan

Un alt concurent interesant este noul Chevrolet Aveo Sedan.  Designul modelului Aveo sedan este probabil unul dintre atuurile sale.  Ca motorizari, Aveo Sedan vine cu 4 motoare pe benzina si doua diesel. Cel mai mic motor pe benzina are 1,2 litri si 70 CP, iar pe motorina, cel mai economic este dieselul de 1,3 litri care se lauda cu doar 3,7 litri/100 km.  

DailyBusiness Video: Chevrolet Aveo Sedan, un concurent serios pentru Logan

Aveo Sedan are 2,52 metri, un portbagajul de 500 de litri. Aveo Sedan are un pret de baza de 10.900 euro.   Potrivit Promotor, Aveo nu mizeaza pe un pret cat mai mic si dotari doar decente, ciofera un nivel de dotari foarte bun pentru clasa mica, precum si o amenajare interioara fara legatura cu termenul low-cost. Per ansamblu, Aveo se lauda cu un bun raport pret/dotari, fiindu-le dedicat celor pentru care masina e mai mult decat un mijloc de transport.    

Peugeot 301, arma rivalilor francezi  

Francezii de la Peugeot au lansat la Paris un model cu care isi propun sa concureze cu Logan 2.  Construit pe platforma lui Peugeot 208, noul model 301 este asociat cu un alt model produs in anii 1930, remarcabil prin fiabilitate si practicitate. Noul 301, va trebui sa duca acest marcaj mult mai departe si sa justifice in cea mai buna masura gama de automobile accesibile.  

Autoturismul, construit in uzina din orasul spaniol Vigo, va fi "un vehicul accesibil si valorizant, in acelasi timp", dotat cu sisteme ABS, ESP, instalatie de climatizare, airbag-uri si motoare "de ultima generatie".    Masina va veni cu motorizari de 1,2 litri (VTi) benzina 72 Cai Putere, 1,6 litri (VTi) benzina 115 CP, 1,6 litri (Hdi) turbo diesel 92 CP. Peugeot 301 va avea un portbagaj de 506 litri.

DailyBusiness Video: Peugeot 301


Masina va costa intre 12.000 de euro si 18.500 de euro. Vanzarile noului 301 vor incepe in luna noiembrie, mai intai in Turcia, iar mai tarziu se vor extinde spre restul Europei, Rusia, Ucraina si Grecia, eventual in China.

Bulgarii propun modelul Voleex  

Un alt model care aspira la statutul de competitor al noului Logan este Voleex-ul C10 al chinezilor de la Great Wall Motor, pe care acestia au ales sa il produca in Bulgaria, special pentru a scapa de taxele de import in UE.
  
Productia automobilului a inceput deja la Lovech Bahovitsa, iar chinezii au anuntat ca vor sa produca intre 50.000 si 70.000 de masini anual in Bulgaria. Modelul este destinat, intr-o prima etapa pietelor din Bulgaria, Macedonia, Albania, Montenegro si Serbia.