Cum delegi corect sarcini? Invata sa te bazezi pe colegii din toate departamentele

Cum delegi corect sarcini? Invata sa te bazezi pe colegii din toate departamentele Cum delegi corect sarcini? Invata sa te bazezi pe colegii din toate departamentele

Doar unu din zece manageri stie cum sa delege corect sarcinile in cadrul unei echipe, scrie Forbes, care citeaza un reputat profesor de economie din Marea Britanie. De ce le este liderilor atat de greu sa faca acest lucru? Una dintre explicatii ar fi ca vor sa detina controlul, lucru care nu ii face lideri eficienti. Din contra.

30% dintre manageri cred ca pot delega sarcinile intr-o echipa, iar dintre acestia, doar unul din trei este considerat de catre subalterni un lider care stie sa imparta responsabilitatile.

"A delega corect" este o calitate importanta pentru un lider sau un team-manager. In momentul in care imparte responsabilitatile subordonatilor sai, nu doar ca economiseste timp pretios (atat pentru el, cat si pentru cei din echipa), le creste oamenilor moralul, increderea in ei si nivelul de productivitate. Mai exact, atunci cand deleaga sarcinile, liderul stabileste un cadru de munca foarte clar pentru cei cu care lucreaza. Este foarte important ca managerii sa selecteze oamenii potriviti pentru jobul potrivit, sa le dea sarcini care sunt in acord cu abilitatile si calitatile fiecaruia. In felul acesta, angajatii vor sti la ce sa se astepte si ce au de facut. Mai departe, rolul managerului este sa se asigure ca fiecare angajat a inteles care ii sunt responsabilitatile.

Cat de multe sarcini ar trebui sa delege un sef subalternilor sai? Dupa ce imparte responsabilitatile, liderul ar trebui sa renunte de tot la control? Cum poate liderul sa fie sigur ca produsul final va fi cel la care se asteapta toata lumea? Acestea sunt numai cateva dintre intrebarile la care managerii vor sa afle raspunsul. Nu exista reteta perfecta, insa exista cateva reguli dupa care fiecare lider de proiect se poate ghida.

Mai multe pe Start-up