Cati clienti isi schimba planurile de vacanta in urma documentarii online

Cati clienti isi schimba planurile de vacanta in urma documentarii online

80% dintre romanii care cumpara pachete de vacanta de lux aleg sa se documenteze mai intai online in legatura cu ofertele agentiilor, conform unui studiu intern realizat de agentia de turism Paralela 45.

De asemenea, testimonialele sau marturiile turistilor multumiti au un mare impact in ceea ce priveste achizitia vacantelor.

Comparand cu un alt studiu realizat in anul 2014 de Funsherpa si IPK International la nivel de tara, 62% dintre turisti se documenteaza in social media inainte de a achizitiona o vacanta, 10% dintre consumatori si-au schimbat consultantul de turism in urma impresiilor citite pe bloguri si pe retelele sociale, iar 52% dintre consumatori si-au schimbat planurile de vacanta in urma documentarii online.

Studiul a reliefat faptul ca social media este o necesitate pentru potentialii si actualii clienti, deoarece permite comunicarea directa cu persoanele care au experienta colaborarii cu anumite agentii de turism.

Parerile altor persoane care au fost in vacanta pe care viitorul turist si-o doreste sunt definitorii in luarea deciziei finale. Testimonialele sunt foarte importante deoarece prin intermediul lor se dovedeste un anumit nivel al calitatii, se motiveaza preturile fata de restul serviciilor de pe piata, se reasigura restul consumatorilor de existenta anumitor servicii si se mareste spectrul de utilizari pentru anumite pachete.

Alin Burcea, presedinte Paralela 45, declara ca "social media este unul dintre cele mai eficiente moduri de a mentine relatia cu turistii nostri. Investim in online si ne dorim sa incurajam publicarea opiniilor acestora cu privire la serviciile noastre. In prezent, oricine poate distribui rapid opiniile cu privire la agentie, facandu-le cunoscute catorva sute de prieteni printr-un singur click. Ce business nu si-ar dori sa profite de pe urma unui instrument de marketing puternic si accesibil?".

In ultima perioada, tot mai multi romani au ales sa-si petreaca vacantele in destinatii exotice precum Mauritius, Maldive si Bali. Inainte de a-si planifica vacantele, turistii romani vor confirmarea calitatii produselor si serviciilor pe care le vor primi si folosesc social media deoarece pe aceste platforme primesc informatii autentice despre calitatea serviciilor, cat si despre raportul calitate-pret comparativ cu alte servicii de pe piata.

Paralela 45 activeaza de peste 25 de ani pe piata vacantelor, fiind unul dintre cele mai vechi branduri de turism din Romania, ce detine o retea nationala formata din 35 de agentii si aproape 200 de angajati.

Alaturi de turismul individual si intern, chartere si bilete de avion, Paralela 45 se concentreaza acum pe cele peste 100 de circuite pe toate continentele, multe dintre acestea regasindu-se in exclusivitate doar aici.