In 5 ani de criza, mancarea s-a scumpit cu 24%, iar leul si consumul au pierdut cate 15%, Microsoft nu renunta la productia de PC-uri, iar femeile ar readuce Japonia pe linia de plutire

In 5 ani de criza, mancarea s-a scumpit cu 24%, iar leul si consumul au pierdut cate 15%, Microsoft nu renunta la productia de PC-uri, iar femeile ar readuce Japonia pe linia de plutire

In fiecare dimineata citim toate site-urile romanesti si straine si strangem stirile de top de la Bloomberg la Ziarul Financiar, pentru cel mai bun update. Urmareste Incont.ro pe site sau pe Facebook. Transmitem informatiile care fac toti banii. Powered by StirileProTV.

In cinci ani de criza, mancarea s-a scumpit cu 24%, iar leul si consumul au pierdut cate 15%

Pretul principalelor zece alimente din cosul de consum a crescut in cei cinci ani de criza cu 24%, cele mai mari cresteri fiind la paste fainoase (peste 50%), carne de pui (48%) si zahar (39%), scrie Ziarul Financiar.

Zaharul, laptele si carnea de pui, principalele alimente care alcatuiesc cosul de consum, s-au scumpit in cei cinci ani de criza cu peste 30%, arata indicele alimentar al ZF, calculat pe baza preturilor din hipermarketurile din Capitala.

ZF a urmarit preturile a zece produse de baza in ultimii cinci ani si a analizat evolutia lor in perioada decembrie 2008 - septembrie 2013. Concluziile ZF sunt ca intr-o perioada in care consumul a scazut cu peste 15% (din 2008 pana in vara acestui an) pretul cosului de consum realizat de ZF a crescut cu 24%, semn ca actorii din lantul de consum au incercat sa suplineasca scaderea vanzarilor prin majorari de pret.

Aceste diferente pot fi puse pe seama jucatorilor din comert si productie, care este posibil sa fi incercat sa suplineasca scaderea vanzarilor prin majorari de pret. „Totusi, consumul de produse alimentare nu a scazut mult in criza deoarece romanii nu au putut renunta la mancare, iar preturile alimentelor nu trebuia sa creasca in aceasta perioada.“ In cei cinci ani de criza salariul a avansat cu circa 20%, fara a reusi insa sa acopere inflatia.

Cele mai rentabile plasamente pe ultimii 4 ani

Prima Casa pentru a o inchiria ar fi ajuns in prezent la o „zestre“ mult mai mica decat daca ar fi economisit prin intermediul depozitelor, fondurilor de investitii sau prin sistemul bancilor pentru locuinte, potrivit Capital.ro.

In mod normal, in multe piete asezate, achizitionarea unei locuinte in vederea inchirierii ofera printre cele mai bune randamente, peste cele ale depozitelor bancare sau ale fondurilor de investitii cu risc scazut. Dar sa vedem ce s-ar fi intamplat daca am fi achizitionat o garsoniera in Bucuresti in septembrie 2009 prin Prima Casa, program care a fortat reducerea la jumatate a dobanzilor de imprumut, gratie garantiei statului.

In acea perioada, o garsoniera din Bucuresti  avea un pret mediu de circa 40.000 euro, pe baza datelor furnizate de anunturiparticulari.ro ajustate cu 15%. Prin urmare, cu un avans de 2.000 euro si inca 3 rate de dobanda de 456 euro, in total 10.440 lei echivalent, am fi cumparat o garsoniera medie, pe care sa o inchiriem. Pentru inceput, chiria ar fi fost de 290 euro, apoi s-ar fi redus usor timp de doi ani, pana sa se stabilizeze.

Cum vinde un tanar roman de 30 de milioane de euro: “Am spalat pe jos si am asezat haine pe umeras”

Cosmin Ulmean este managerul pe mana caruia grupul german Takko a lasat in ultimii sase ani un buget de circa 15 milioane de euro pentru dezvoltarea unei retele care a ajuns la 60 de magazine de imbracaminte.

Cosmin Ulmean s-a angajat la compania nemteasca inca de la intrarea acesteia pe piata locala in 2007, dupa ce anterior lucrase mai multi ani in retailul electro IT. Ulmean si-a inceput insa cariera in presa inca de pe vremea cand urma cursurile Facultatii de Management in Economia Turismului si Comertului din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara. Ulterior a luat drumul advertisingului, angajandu-se intr-o agentie unde avea drept client compania Quasar, dealer la acel moment al operatorului de telefonie mobila Connex, scrie revista Business Magazin.

Apoi s-a „mutat la client" in pozitia de director de marketing si vanzari. Din 2003 a inceput sa lucreze pentru retailerul electro-IT Flanco, unde a ramas timp de patru ani si povesteste acum ca a inceput sa se dezvolte in cariera. Initial a ocupat pozitia de director regional, iar apoi a avansat ca director de proiect pentru Flanco World, unde trebuia sa dezvolte un concept de magazin pe suprafata mare. Ultima pozitie detinuta in cadrul companiei a fost cea de business development manager, dupa care, cand Flanco a fost preluat de Flamingo, a plecat. A fost recomandat de un fost coleg la Takko si in aprilie 2007 a inceput procesul de recrutare. O luna mai tarziu a infiintat compania in Romania, iar pe sapte septembrie deschidea primul magazin la Arad.

La pranz cu seful Elefant.ro: "Rembrandt-ul" din farfurie, martor mut al transformarilor industriei de carte & co.

Am ajuns sa cunosc ca in palma Soseaua Nordului si ale sale restaurante cu denumiri italiene. Insa locul unde urma sa ma intalnesc cu Cristian Herghelegiu, CEO-ul magazinului online de carte, muzica, RCA si, mai nou, fashion, Elefant.ro, s-a dovedit a fi o surpriza foarte placuta.

Aproape de ora fixata ajunge si managerul Elefant.ro, parcheaza masina si, cu un zambet larg si pasi mari, se apropie de masa. “Long time, no see!”, incepe el, familiar, intr-un stil deschis care ii face cinste si care avea sa ramana neschimbat pe parcursul celor aproape doua ore de discutii, relateaza Wall-Street.ro.

Personal, am cumparat cateva carti de pe Elefant.ro anul trecut, de BlackFriday, si de atunci am ramas abonat la newslettere – primesc cam doua pe zi. De aici, dialogul cu Cristian Herghelegiu se dezvolta. “Toata piata urla ca sunt prea multe cate doua newslettere la 24 de ore. E, eu le spun ca atunci cand trimiteam doar unul pe zi, rata de deschidere era mai mica decat in prezent! Rata de deschidere variaza foarte mult, in functie de titlu, continut si altele dar, in medie, este spre un 10%. Adica in trend”.

BNR sfatuieste bancile sa evite procesele si sa negocieze cu clientii acorduri pe clauze abuzive

BNR considera ca bancile ar putea sa negocieze cu clientii pe clauzele considerate abuzive si sa incheie intelegeri cu acestia pentru a evita procese colective in instanta, care ar presupune consum de timp si bani pentru toti cei implicati, potrivit viceguvernatorului BNR Bogdan Olteanu, informeaza Incont.ro.

"Nu doar ca o consideram posibila, o consideram si dezirabila, pentru ca ea salveaza timp si salveaza bani pentru toata lumea. Am incurajat bancile sa creeze mecanisme de consultare, mediere, conciliere cu clientii", a spus Bogdan Olteanu, intrebat daca BNR considera posibila solutia unei intelegeri intre banci si clienti pe clauze abuzive, la un colocviu organizat de banca centrala cu tema "Relatia banca - client perspective legislative", relateaza Mediafax.
 
Cu toate ca a inceput precizand ca nicio clauza abuziva nu are ce cauta in contractele de creditare, Olteanu a avut un discurs construit in sensul protejarii bancilor comerciale.
 
Daca in precedentele luari de pozitie, BNR a adus ca argumente pentru o abordare precauta a proceselor colective stabilitatea financiara si protectia deponentilor bancilor, de aceasta data viceguvernatorul Olteanu a invocat interesul public al relansarii creditarii.

Scoala condusa de cel mai bun CEO din lume

Directorul de admitere de la Institutul Le Rosey (Rolle, Elvetia), domnul Bounin, este un fel de ambasador Le Rosey, care calatoreste aproape tot timpul pentru a cunoaste potentiali elevi din toata lumea, noteaza Forbes Romania.

Internatul privat elvetian ofera o educatie completa, multiculturala si plurilingvistica, motiv pentru care mostenitori ai celor mai bogate familii din lume si membri ai familiilor regale studiaza aici. Printre ei s-au aflat Rainier de Monaco, Regele Baudouin al Belgiei sau Aga Khan. Dar alaturi de ei, fiecare cultura a lumii este reprezentata, ba chiar  Romania este tara cea mai bine reprezentata ca marime din toate cele 66. In acest moment la Rosey studiaza 14 romani, iar domnul Bounin precizeaza ca „unele dintre cele mai bune eleve din istoria Rosey au fost doua fete din Romania”.

Scoala de tip internat, unde un an costa pana la 80.000 de euro (cea mai scumpa din lume), are 400 de elevi intre 8 si 18 ani, 100 de locuri eliberandu-se anual. Le Rosey se numara printre putinele scoli care isi permit sa selectioneze atent elevii, avand chiar si o cota pentru nationalitate: nicio comunitate nu poate reprezenta mai mult de 10% din totalul elevilor.

Microsoft nu renunta la productia de PC-uri

Steve Ballmer, inca CEO al Microsoft, a anuntat ca firma americana lucreaza in continuare pentru ca PC-urile sa ramana o optiune relevanta pentru cei care prefera calculatoarele de birou, transmite Bloomberg. Comentariul lui Ballmer, care se va retrage din punctie in mai putin de un an, vine in contextul in care sistemul de operare Windows aduce in prezent pana la 25% din veniturile companiei. Dupa ce a dominat piata de calculatoare timp de mai bine de doua decenii, castigurile Microsoft se bazeaza acum pe pachetul Office (genereaza 32% din vanzari), Server and Tools (26% din vanzari) si Windows. “Trebuie sa ne facem treaba pentru ca PC-urile sa ramana prima alegere pentru cei care incearca sa fie productivi in viata”, spune Ballmer. Livrarile de PC-uri au scazut cu aproape 10% in acest an, iar analistii sunt convinsi ca nu vom mai revedea niciodata cifrele din perioada de glorie.

Google si Facebook, noi reglementari si taxe impuse de UE

Franta face presiuni asupra Europei sa adopte o masura prin care americanii de la Google si Facebook sa fie taxati in tarile unde clientii lor le folosesc site-urile, scrie cotidianul britanic Financial Times. Planul are in vedere si reglementari mai stricte, pentru a proteja mai bine consumatorul de intruziunea unor terte parti asupra caracterului confidential al datelor furnizate pe internet. In trecut, SUA a reactionat destul de puternic la propunerile Europei de a-si tine piata online sub un control mai puternic, asa ca scenariul s-ar putea repeta, ducand din nou la tensiuni. Ideea Frantei va fi discutata in cadrul unui summit al liderilor europeni, ce va avea loc la sfarsitul lunii Octombrie. Franta vrea un regim al taxelor pentru companiile digitale care fac bani pe piata europeana, iar banii obtinuti sa se imparta intre statele membre.

Femeile ar putea readuce Japonia pe linia de plutire

Japonia risipeste una dintre cele mai pretioase resurse ale sale. Tara se lupta de ani de zile cu deflatia, in timp ce economia sufera de pe urma fortei de lucru in scadere, rezultatul unei populatii imbatranite si a unei rate a natalitatii tot mai mici, potrivit CNN. In tot acest timp, milioane de femei bine pregatite academic sunt somere. “E evident ca femeile sunt un avantaj tinut ascuns. E greu sa alergi la maraton intr-un singur picior”, spune Kathy Matsui, de la Goldman Sachs, care a studiat rolul femeilor in Japonia pentru mai bine de un deceniu. In prezent, in Japonia doar 60% dintre femei sunt angajate, fata de 80% dintre barbati. Acestea cheltuiesc oricum mai mult decat barbatii, si daca ar avea si banii care sa le permita sa faca asta, consumul tarii ar fi impulsionat.

Tim Cook: Apple nu e interesata de piata smartphone-urilor low-end

Tim Cook, CEO-ul Apple, a anuntat ca firma nu este interesata sa produca iPhone-uri ieftine, ca sa concureze pe un astfel de segment de piata, pe care il numeste “junk”. “Exista intotdeauna o parte de junk a pietei. Pe noi pur si simplu nu ne intereseaza. Este un segment de piata unde clientii isi doresc multe de la produsele primite si vreau sa ma dedic complet acestor clienti. Cealalta parte a pietei nu ma intereseaza, pentru ca nu ne reprezinta. Din fericire, ambele piete sunt suficient de mari si sunt destui oameni carora le pasa si vor sa aiba o experienta buna cu tabletele si telefoanele lor, asa ca Apple isi poate continua cu incredere afacerea”, a spus Cook intr-un interviu acordat Bloomberg BusinessWeek si preluat de Forbes. iPhone 5S costa 199 dolari, iar iPhone 5C – 99 de dolari, ambele cumparate la abonament pe doi ani. Modelul 5C, care ar fi trebuit sa fie mai accesibil, costa totusi 550 de dolari, daca este achizitionat fara contract cu un operator telefonic.

Sursa: Incont.ro