10 dusmani ai motivatiei la locul de munca si solutiile pe care orice manager le-ar putea implementa

10 dusmani ai motivatiei la locul de munca si solutiile pe care orice manager le-ar putea implementa

I se intampla oricui. Realizezi, stand pe scaunul de la birou, ca pur si simplu nu mai esti motivat sa iti termini treaba. Singura solutie pe termen lung la aceasta problema generala este sa gasesti acei dusmani ai motivatiei chiar la locul de munca si astfel sa ii "lichidezi".

Indiferent daca lucrezi intr-un spatiu care lasa de dorit, daca ai un sef prea bagacios sau daca nu reusesti sa iti trasezi niste obiective, mergand la sursa problemei poate creste productivitatea intregii echipe.    

Iata mai jos un top 10 al celor mai mari dusmani ai motivatiei angajatilor, impreuna cu “antidotul” de care ar trebui sa tina seama managerii, in special cei de resurse umane.    

1. Recompense inadecvate. Studiile au aratat ca aproximativ 26% dintre angajati si-ar parasi actualul job pentru unul platit cu doar 5% mai mult.
Solutia: Creeaza un sistem deschis de recompense, nu neaparat financiare.  

2. Spatii de birouri care “omoara” productivitatea. Firmele care au birouri open –space au raportat cu 62% mai multe zile libere luate de angajati care s-au imbolnavit.
Solutia: Regandeste intregul concept al asezarii birourilor. Poate e cazul sa cauti un sediu care permite organizarea in mai multe birouri inchise. Angajatii se vor simti mult mai in largul lor.  

3. Lipsa dezvoltarii personale. Angajatorii care nu le dau salariatilor sansa sa invete si altceva in afara fisei postului vor avea de pierdut. Stiai ca Google permite angajatilor sa isi dedice 20% din timp proiectelor personale?
Solutia: Trimite din cand in cand angajatii intr-un training care sa le faca placere sau ofera-le, macar vinerea, cateva ore libere.  

4. Colaborare ineficienta. Nu lasi fiecare membru al echipei sa aiba un punct de vedere? In medie, 39% dintre angajati considera ca aportul lor este apreciat.
Solutia: Pune intrebari fiecaruia din cand in cand, lasa-I pe toti “sa-si dea cu parerea”.  

5. Persoane negative. Nu acorzi atentie starii generale a echipei tale? 24% dintre angajatii nemultumiti transmit stari negative si celorlalti colegi.
Solutia: Gaseste o maniera prin care sa masori fericirea angajatilor.  

6. Frica de esec. Daca nu pui accent pe dezvoltarea unei culturi organizationale deschise, angajatii tai isi pot pierde din potential.
Solutia: Nu “pedepsi” angajatii pentru greseli minore. Incurajeaza-i sa faca si altele, daca asta presupune autodepasirea lor si astfel cresterea, pe termen mediu si lung, a firmei.  

7. Lipsa viziunii. Daca nu stabilesti obiective clare pentru fiecare angajat in parte, nu numai ca nu vor performa, dar nu vor ajunge sa isi faca nici macar treaba. 63% dintre angajati spun ca principalul motiv pentru care ajung sa piarda timp este ca nu stiu cu exactitate ce trebuie sa faca.
Solutia: Implementeaza un sistem de tipul sarcini – obiective -rezultate la care sa aiba acces toti angajatii.  

8. Sefi care nu deleaga sarcini. Sa nu dai suficienta libertate echipei e o strategie mereu pierzatoare. 38% dintre angajati ar indeplini mai degraba sarcini neplacute decat sa stea langa seful “multi-tasking”.
Solutia: Incepe sa delegi sarcini si sa nu-ti mai “bagi nasul” in treaba angajatilor. Se vor descurca si fara tine.   

9. Sedinte inutile. Profesionistii isi pierd in medie 3,8 ore pe saptamana pe intalniri neproductive.
Solutia: Fa un plan elaborat lunar/saptamanal pe care sa il respecte toata lumea.  

10. Timp irosit cu e-mail-uri. Echipele sunt dispuse sa lucreze peste program, in conditiile in care nu simt ca isi pierd timpul. 96% dintre angajati spun ca au primit e-mail-uri care nu erau necesare si care, inevitabil, le-au mancat timp pretios.
Solutia: Foloseste instrumente destepte in ceea ce priveste comunicarea cu angajatii, precum platforma weekdone.com.

Sursa: entrepreneur.com